Felanmälan

Felanmälan ska göras till vår förvaltare HSB Göteborg. Vid mindre eller återkommande problem kontakta styrelsen via mail, info@brfvalten.se för råd.

Felanmälan görs om Du behöver hjälp med kranar som droppar, stopp i avlopp, fel på värmen, elektriska vägguttag, brytare för takbelysning i Din lägenhet, fel på tvättmaskiner och mangel i de gemensamma tvättstugorna, fel på belysningen i trappuppgångar eller källare m m. Även yttre fel såsom skadegörelse, skador på fönster, dörrar eller fasad, klotter m m felanmäls till HSB.

Kontakt HSB Göteborg via följande länk och formulär:

Webbformulär på https://www.hsb.se/goteborg/felanmalan/ (under Våra tjänster / Felanmälan via webb).

Det går även bra att ringa in felanmälan på telefonnummer 010-442 24 24.
Öppettiderna för felanmälan via telefon är:
Måndag 08.00-18.00
Tisdag-torsdag 08.00-17.00
Fredag 08.00-15.00

Sommartider (15 maj – 31 augusti):
Måndag-torsdag 8.00-16.00
Fredag 8.00-15.00
Vid akuta fel efter kontorstid kontakta Securitas på tel : 010-470 55 98. Akuta fel kan t ex vara en vattenläcka eller strömavbrott.

Om du skulle bli utelåst kontakta en låssmed, du får själv stå för kostnaden.